ONLINE ILI TRADICIONALNA KUPOVINA Da li štedimo promenom navika

kupovina

Kada se uzmu u obzir sve činjenice, kada se dobro izvaga, ali i kada se sve sabere i oduzme, čini se da online kupovina ipak za nijansu prednjači, kada je reč o cenama, ali i to nije uvek pravilo

Žestoka alkoholna pića u Srbiji mogu da se svrstaju u kulturološki fenomen, jer bez njih u većini slučajeva ne može da prođe nijedna društvena aktivnost. Ova pića su tu da pripomognu u pojedinim situacijama, a posebno osobama koje nisu preterano komunikativne. Dokazano je da alkohol smanjuje socijalnu anksioznost i zato stidljive osobe već posle prve čašice bivaju otvorenije. Stoga je i atmosfera na društvenim okupljanjima pozitivnija, a uz kvalitetnu rakiju, konjak, votku ili viski, provod je uvek zagarantovan. Zato domaće tržište,  bar kada su u pitanju žestoka alkoholna pića, ide u korak sa svetskim trendovima. To podrazumeva da svaki potrošač u svakom momentu može da pronađe sebi odgovarajuće piće, jer sem premium etiketa u marketima i online prodavnica mogu da se kupe i spiriti niže i srednje cenovne kategorije. A kada smo već kod kupovine često se postavlja pitanje – da li je bolje kupovati direktno, u klasičnoj prodavnici ili je ipak lakše omiljeno piće naručiti jednim klikom iz fotelje.

U čemu je budućnost trgovine

Naime, od kada je u svetu proglašena pandemija, izazvana koronavirusom, navike potrošača su se poprilično promenile. Zato se čini da je online prodaja u poslednje dve godine znatno popularnija i slobodno se može reći da je ona na vrhuncu svoje popularnosti. Kompanije i potrošači konačno su saglasni u jednom – da u online prodaji i kupovini leži budućnost. Zato smo istražili da li je zaista online kupovina spirita bolja u odnosu na tradicionalnu. Kada se sve sabere i oduzme, čini se da online kupovina ipak za nijansu prednjači, bar kada su mlađe generacije u pitanju, dok oni stariji i dalje poštuju tradiciju. Pobornici internet kupovine smatraju da potražnja za spiritima preko online platformi iziskuje mnogo manje vremena od one u prodavnicama. Današnji mladi potrošači imaju pregršt obaveza i zato smatraju da je šetnja do klasičnih radnji zapravo dosadna i bespotrebna. Osim toga mnogi se trude da u pazaru prođu što jeftinije i zato obilaze i po nekoliko marketa kako bi ušparali koji dinar. Ekonomski eksperti su došli do zaključka kako online prodaja smanjuje vreme kupovine, jer je potrebno svaga dva do tri klika do željenog proizvoda. Kupovinom iz fotelje u nekim slučajevima je zagarantovana i ušteda.

Prednost kupovine iz fotelje

Međutim, ne uvek, jer ukoliko se kupuje brendirano piće direktno sa platforme proizvođača cena će najverovatnije biti identična onoj u marketu. Međutim, kada je u pitanju internet prodaja na drugim specijalizovanim platformama, cena žestokog alkohola će biti niža od one na rafovima. Činjenici je da online prodavnice nemaju troškove kao što je zakup poslovnog prostora i plata zaposlenih i zato se na online prodaju formiraju cene isključivo prema vrednosti robe. I na kraju krajeva, ne treba zanemariti gužve u koju kupci upadaju da bi na kraju shvatili da u radnji nema brenda koji su želeli da kupe. I u ovim situacijama veća je prednost kupovine na klik, jer potrošači izbegavaju redove i gužve, a u isto vreme mnogo im je sve preglednije da uoče čega ima, a čega nema na stanju. Uz to, ako je platforma dobro dizajnirana nepogrešivo će biti pristupačnija za razliku od tradicionalne prodavnice. Takođe deklaracije i podaci o alkoholnim ekiketama u marketima su najčešće minijaturne i retko ko ima strpljenja da ih proučava, dok su u online svetu one jasno istaknute, a uz to postoji i degustaciona zabeleška. Ne treba zaboraviti ni na kategriju namćorastih kupaca koji ne vole da im trgovci stoje nad glavom uz pitanje: „Kako mogu da vam pomognem?“. Za pojedince je ovo prava noćna mora i zato je za ove kupce online pazar idealno rešenje. I mnoge dame su istakle kako više preferiraju kupovinu preko neta jer mnoge žive same, a ukoliko prave žurku – nošenje po nekoliko litara alkoholnih pića u kesama za njih nije ni malo laka stvar.

Prednost tradicionalnog kanala prodaje

Sa druge strane i kupovina u redovnim prodavnicama ima svojih prednosti, a najčešće se odnosi na situaciju kada dolaze iznenadni gosti. U tim slučajevima se ne razmišlja o online kupovini, već se uzme novčanik i torba, te se otrči do obližnje prodavnice. Kupovina na tradicionalan način garantuje da omiljeni destilat imate u frižideru u roku od nekoliko minuta. Kod online prodaje uglavnom se čeka isporuka, a pri tome se i dodatno plaća kurirska služba. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da živimo u Srbiji, te da polovina potrošača i ne zna da barata novom tehnologijom, a i popriličan je broj onih koji nemaju internet. Zato je za ovu kategoriju žitelja Srbije odlazak u prodavnicu sasvim normalna stvar.

Iz svega navedenog može se zaključiti da u ovom slučaju pobednika nema i da na svu sreću svako od nas može za sebe da napravi pravi izbor odnosno da bira gde će i koji spirit kupiti. Izbor je velik, a on je najbitniji za tržište i on kreira cenu, a koja je većini kupaca opredeljujuća.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
U fokusu