KO STOJI IZA NAJPOZNATIJIH DESTILERIJA – Žene vladaju tržištem konjaka

zene i konjak

Zbog želje za znanjem, ali i ambicijom za dokazivanjem, mnoge su unele inovacije i svežinu u procesu proizvodnje konjaka, te im se pripisuje da je njihova ženska mašta dala sasvim novu dimenziju ovom piću

Krajem osamdesetih godina prošlog veka došlo je do velike istorijske prekretnice u svetu spirita jer se taj period vezuje za žene koje su počele veoma uspešno da posluju u sferi žestokih alkoholnih pića. Do tog perioda se destilovanje alkoholnih pića smatralo muškim poslom, ali je uporedo nežniji pol bivao sve prisutniji u ovoj oblasti. U nekim slučajevima, žene su čak dokazale da su uspešnije od muških kolega. Najčešće su se isticale u malim destilerijama, ali bilo ih je i u gigantskim kompanijama koje proizvode i distribuiraju poznate svetske brendove. Ništa čudno, pošto je dokazano da žene imaju razvijenije senzore za ukus i miris u odnosu na muškarce, a poznato je i da ženska populacija više ceni kvalitet u odnosu na kvantitet. Uz to, brzo uče i voljne su da svoje stečeno znanje na najbolji mogući način premene i u praksi. Baš zbog te želje za znanjem, ali i ambicijom za dokazivanjem, mnoge su od njih unele inovacije i svežinu u procesu proizvodnje konjaka, te im se pripisuje da je njihova ženska mašta dala sasvim novu dimenziju ovom piću.

Benedikt iz destilerije Benedikt Hardy

Na listi uspešnih žena u svetu konjaka velikim slovima upisano je ime Benedikt, koja se proslavila po jednom od najpoznatijih brendova Hardy. Naime, konjak Hardy Lalique Cuvée Benedikt i inače nosi ime po supruzi nekadašnjeg vlasnika i majci sadašnje vlasnice destilerije Benedikt Hardy. Ovu kuću konjaka je osnovao Antonio Hardy 1863. godine, a danas je vodi žena koja je peta generacije ove francuske loze. Za nju, muške kolege kažu, da je ambasadorka kompanije, jer inspirisana visokom modom (haute couture) dala je veliki doprinos pri dizajniranju flaša. Benedikt je osmislila bocu koja podseća na ženstvenu siluetu, a reč je o do sada najluksuznijoj flaši koja je izašla iz ove kompanije. Naravno, u ambalaži se nalazi i retko dragocena mešavina konjaka sa teritorije Grande Champagne regije. Vlanica brenda je jednom prilikom otkrila kako uspeh kompanije leži upravo u ženskom senzibilitetu, jer je zajedno sa svojom sestrom Sophie uspela da podigne rejting konjacima posebno kod ženske publike i to zahvaljujući luksuznoj ambalaži koja podseća na flašicu parfema.

Dama na čelu kompanije Domaine d’Abecassis

Da ova Francuskinja nije usamljen slučaj potvrđuje priča još jedne vrlo poslovne žene, po imenu Elodie Abecassis, koja je izvršna direktoka kompanije Domaine d’Abecassis. Naime, njoj su kao dvadesetrogodišnjakinji davne 2009. godine poverili da upravlja sa više od 230 hektara vinograda, a uz to da brine o 40 zaposlenih radnika. Takođe, njen zadatak je bio da robne marke Leyrat, Réviseur i Cognac ABK6 podigne na viši nivo. Iako nije imala lak zadatak uspela je da za samo godinu dana napravi čudo. Ona se 2010. godine okitila prestižnom nagradom SensationnElles koja se dodeljuje ženama iz sveta industrije hrane, vina i žestokih alkoholnih pića. Elodie je dokazala da se upornošću sve može postići jer je sve tri linije konjaka uspešno probila na međunarodoj sceni. Zahvaljujući ovoj mladoj ženi danas su brendovi Leyrat, Réviseur i Cognac ABK6 omiljeni među ljubiteljima konjaka širom sveta. Inače, Elodie danas uspešno vodi porodično preduzeće čije je sedište u Champagne Vigny. Kompanija se nalazi na još četiri lokacije gde imaju proizvodne pogone u Champagne Vigny, Barre, Jonzac i Chateaubernard.

Ann Sarto master blender kompanije Meukow

Čini se da na žene nisu ostali imuni ni giganti poput brenda Meukow. Manje-više svi su probali njihove prefinjene proizvode, a malo ko zna da je za njihov elegantan ukus zaslužna prva žena-master blender Ann Sarto. Ona već punih 15 godina uspešno i sa velikom pažnjom meša destilate, a zahvaljujući njenoj posvećenosti iz burića izlaze  najfinije note konjaka. Ann uglavnom koristi eaux de-vie Grande Champagne i Petite Champagne, koji daju bogatstvo ukusa i složenost cvetnih nota koje su i zaštitni znak kompanije Meukow. Ova dama često ističe kako ima divan posao kroz koji kombinuje tradiciju sa modernim pristupom a sve u cilju da stvori konjak koji će se svideti i mlađoj publici. Meukow konjak, koji se pravi po njenoj recepturi, omiljen je i među barmenima širom sveta. Interesantno je da Meukow nije jedina poznata kompanija koja je jednoj dami prepustila da umeša prste u „mušku“ industriju.

Žene majstori konjaka

Na ovaj korak se odlučio i kralj među kraljevima Hennessy, kada je 2016. godine imenovao Matilde Boissot za počasnog člana odbora za degustaciju. Matilda je tako postala druga žena koja je uključena u ekskluzivni krug degustatora, a njen zadatak je da svakodnevno ispituje arome konjaka iz Hennessy zaliha. Istovremeno je zadužena i za upravljanje destilata, koji u kompaniju stižu iz malih nezavisnih destilerija. Konkretno, ona ih uparuje, sjedinjuje i oni kao takvi stare u buradima. Kada dovoljno odleže pakuju se i idu u prodaju. Pojedine žene su pravi eksperti kada je reč o  konjaku, a vredna pomena je i Amy Pasquet koja je u Francuskoj vrlo cenjena, mada je poreklom Amerikanka. Ova majstorica za konjak sa porodicom već dugi niz godina živi u regiji Cognac, gde proizvodi modernu liniju konjaka Paskuet L’Organic s, kojima je zauzela čvrstu poziciju kod šankera širom sveta. U slobodno vreme bavi se uparivanjem konjaka i hrane i veoma je aktivna na društvenim mrežama. Na njenom instagram profilu mnogi prate degustacione zabeleške i dosta veruju njenom iskustvu. Amy i njen suprug gaje organsko grožđe i imaju holistički pristup pri proizvodnji ovog plemenitog pića.

zene i konjak 2

Žena spasila konjak

Grupi uspešnih žena u svetu konjaka priključila se i mlada šampionka Tereza Betran. Ova preduzetnica je deo tima nezavisne destilerije Bertrand koji je upravo zahvaljujući njoj povratio staru slavu. Destilerija Bertrand je danas živahan i mlad brend sa solidnim asortimanom proizvoda, a sem konjaka proizvode vino i šampanjac. Jednom prilikom je ispričala da je njena baka Simone Bertrand preuzela posao nakon smrti dede. Kasnije je biznis preuzeo Terezin rođeni brat, ali pod njegovim rukovodstvom sve je stagniralo. Kako bi spasila destileriju od propadanja Tereza se priključila porodičnoj kompaniji 2010. godine. Danas bez nje ništa ne može da se zamisli, a zadatak joj je da dočekuje goste, organizuje degustacije, kao i da upravlja marketingom, ali i da nalazi idejna rešenja oko dizajniranja flaša i robnih marki. I ona je vrlo aktivna na društvenim mrežama, a što je najvažnije uspela je da vrati porodičnoj kompaniji staru slavu.

Iz neuspešne kompanije u uspešnu destileriju

I ako ste mislili da je to kraj, nije, jer je još jedna žena, koja je vrlo posvećena poslu, uspela da se izbori u svetu muškaraca. Brend Fanny Fougerat krstila je po sebi, a ona je četvrta generacija koja upravlja porodičnim imanjem. Pre njenog ustoličenja, uglavnom su se bavili prodajom svojih deonica velikim korporacijama. Međutim, od momenta kada je Fanny preuzela kormilo kompanija počinje da izbija na sam vrh. Njena upotnost, ali i tvrdoglavost su se isplatili, te je 2013. godine zapečatila prvu flašu iz sopstvene linije. Danas, ova žena poseduje 30 hektara vinograda, a svi njeni današnji konjaci nose imena po biljkama ili drveću koji se koriste pri mešanju destilata.

Žene s vizijom

Koliko žene mogu da budu uporne i pomalo dosadne kazuje priča mlade Maylis Bourguan koja je sa svojim bratom izbacila nesvakidašnju liniju konjaka pod nazivom Bourgoin. Reč je o destilatu sa novom vizijom koji odležava u mikro-barrique buradima. Poznata je po tome što proizvodi isključivo XO konjake, koji odležavaju najmanje 20 godina. Vrlo je cenjena među kolegama jer je uvela novinu da se ceo postupak proizvodnje, koji se odvija na licu mesta – od gajenja vinove loze do destilacije i punjenja flaša. Ova dama odavno daje primer muškim kolegama kako da stvore hype (veliki publicitet) kada je reč o prodaji konjaku. Na ovoj listi nalazi se i jedna uspešna vremešna biznismenka koja je vrlo poštovana u svetu konjaka. Reč je o osamdesetogodišnjoj Annie Ragno Sabourin. Nju posebno poštuju muškarci, a  poznata po tome što nikada nije marila za trendove ili zahteve tržišta. To je razlog što joj se svi dive, jer proizvodi autentične zanatske konjake po kojima je njena  kuća veoma cenjena u svetu.

Po svemu sudeći ženama se smeši blistava budućnost u svetu spirita, pa ne bi trebalo da nas iznenadi ako kroz koju godinu i žene u Srbiji preuzmu kormilo u proizvodnji rakije.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
U fokusu