Da li ste znali da je dovoljno samo da vas neko posmatra u kafiću, restoranu ili klubu, te na osnovu onog što ste naručili da pijete, može sa sigurnošću da oceni kakva ste osoba
Naš narod voli da kaže da „Ono što piješ i jedeš može da otkrije nešto o tome kakva si osoba“. S ovom konstatacijom se slažu i mnogobrojni psiholozi koji su došli do zaključka da omiljeno žestoko alkoholno piće određuje karakter osobe. Nedavno je čak sprovedena i studija koju je predvodio psiholog Piter K. Džonason i koji je došao do vrlo interesantnih zaključaka u vezi sa ljudima koji uživaju u ekskluzivnim žestokim pićima. Rezultati su pokazali da su ljubitelji viskija samouvereni i puni samopouzdanja, dok se ispostavilo da su konzumenti rakije najčešće veoma pristupačne i društvene osobe, pomalo neposlušne i sklone ka menjanju partnera. U njegovom eksperimentu je učestvovalo 1.232 ispitanika, od kojih su polovina bili muškarci, a polovina žene. Dobrovoljcima su postavljana samo dva pitanja – ko je im je omiljeno piće, i gde vole da piju. Ispostavilo se da su osobe koje piju kod kuće sklonije deprisiji, da su tužne pesimistične, a da su ljudi koji izlaze u kafiće, kafane i klubove po prirodi veseljaci. Neki od anketiranih su istakli da ne bi mogli da piju sami kod kuće, jer bi se u tom slučaju smatralo da su „solo drinkeri“ koji najčešće završavaju kao alkoholičari.
U daljem tekstu saznajte da li je nešto od ovoga istina i da li može vaše omiljeno žestoko alkoholno piće, da kaže nešto više o vašoj ličnosti i karakteru.
Konzumenti votke uštogljeni
Votka je piće koje konzumenti ili obožavaju ili mrze. Prvi pisani podaci o ovom alkoholnom piću potiču iz 17. veka, mada se smatra da je prvi put napravljena tri veka ranije. Kolevka ovog planetarno omiljenog pića je Rusija, a posle njenog otkrića vrlo brzo je postala popularna među Rusima. Kasnije stiče ogromnu popularnost i kod konzumenata širom sveta. Najomiljeniji brendovi su Beluga, Stolichnaya, Stoli, Absolut, Grey Goose, Van Gogh, Ketel One, Chopin i Smirnoff. Ukoliko spadate u ljubitelj votke i nju pijete dok ste s ekipom u kafiću vrlo je izvesno da ste „novi“ u ispijanju alkohola i da ne želite da pijete ništa drugo što ima specifičniji ukus. Tinejžeri su vatreni ljubitelji votke, jer ruku na srce to je prvi alkohol sa kojim imaju susret. A sad, šalu na stranu, studije su pokazale da su osobe koje vole votku često nedostupne i uštogljene, dosadne u krevetu, a usput su i radoholičari. S druge strane konzumenti koji preferijaru votku sa različitim voćnim ukusima i aromama su živahni, dramatični, puni entuzijazma i vole druženje.
Ljubitelji džina lako sklapaju prijateljstva
Džin se kao lek spominje u 16. veku, a iz Holandije se pod uticajem rata proširio i na Englesku koja je danas vodeća zemalja u kojoj se džin proizvodi i ispija. Tokom 18. veka izbio je veliki problem londonskim vlastima pošto se zbog prekomerne konzumacije džin smatrao drogom koja uništava porodice. Zato je u nekoliko navrata čak i zakonom zabranjivan. Danas je vrlo popularan i od njega se prave najbolji kokteli koji se rado ispijaju u klubovima. Džin se pravi od kleke, a neke od vrlo popularnih marki su Gordons, Bloom, Beefeater i Tanqueray. Generalno gledano malo je konzumenata koji vole čist džin, a oni retki koji uživaju u ukusu ovog pomalo oporog pića vrlo lako se uklapaju u svaki tip društva i uvek uspevaju da pronađu barem jednu osobu s kojom mogu tokom večeri o svemu i svačemu da razgovaraju. Smatra se da je proleće njihovo najdraže godišnje doba jer ih budi i pokreće. S druge strane obožavatelji džin tonika, koji je klasik i među gorkim pićima, uvek i u svakom momentu znaju šta žele. Odlikuje ih ambicioznost, obožavaju izazove, jer smatraju da samo tada mogu da napreduju. Uvek su u potrazi za nečim uzbudljivim i posebnim. Stoga nije ni čudo što ne propuštaju nijedan izlazak vikendom. Kada su na prvom ljubavnom sastanku vrlo su odlučni i direktni. Ljubitelji džin tonika se ne stide da postave otvorena pitanja kako bi dobili stvarnu sliku o osobi koja treba da im postane partner. Ukoliko im se nešto ne svidi reći će to bez pardona.
Tekila govori o paradoksu ljudskog ponašanja
Tekila je prefinjeno alkoholno piće koje se proizvodi u okolini Tekile, grada u zapadnomeksičkoj državi Halisko. Pravi se od plave agave i sadrži između 35 i 55 odsto alkohola. Prvi put se spominje u 16. Veku, mada su Asteci pre dolaska konkvistadora 1521. godine pravili piće od agave koje su zvali oktli, a koje je kasnije dobilo popularnije ime – pulke (pulque). Kad su Španci iscrpili zalihe brendija, počeli su da destiliraju asteško piće, koje je do dana današnjeg ostalo popularno i pije se u barovima širom sveta. Neke od vrlo poznatih tekila su Herradura, Cabo Wabo, 1800 Tequila, Patron i Don Julio. Za tekilu se navodi da mnogo govori o paradoksu ljudskog ponašanja. Osobe koje piju čistu tekilu su najčešće emocionalno nestabilne, melanholične i skone samosažaljenju, dok su konzumenti ljubitelji margarite i ostalih koktela na bazi tekile veoma vesele i opuštene naravi. Odani su prijatelji i nikad im nije teško da pomognu osobi do kojem im je stalo.
Viski otkriva samouverene
Irci i Škoti se verovatno nikad neće složiti oko toga ko je prvi počeo da proizvodi viski. Ipak, čini se da je za proizvodnju preteče današnjeg viskija najzaslužniji zaštitnik Irske – Sveti Patrik. On je u petom veku uveo upotrebu kazana za destilaciju i tada su vredni, a u isto vreme i žedni irski kaluđeri usavršili umeće destilacije. Njihove škotske kolege su to zdušno prihvatili. Danas je viski piće prestiža, kako u otmenim restoranima, tako i u klubovima. Najpoznatiji je svakako škotski, a slede ga irski, američki, kanadski i japanski viski. On se dobija destilacijom fermentisanih žitarica i stoga postoji i više tipova viskija poput blended, grain, blended malt, single malt, bourbon i rye. Najpoznatiji brendovi su Johnnie Walker, Ballantine’s, Chivas, Jameson, Jack Daniel’s, Jim Beam, kao i japanski brendovi Nikka, Yamazaki i Hibiki. Inače, za ljude koje vole viski smatra se da su poprilično samouvereni. Obožavaju da su u centru pažnje, a shodno tome su i veliki hvalisavci. „Viskadžije“ su spretne sa rečima i uvek znaju šta treba da kažu kako bi privukli pažnju. Očito im stabilnost i postojanost nije glavni prioritet, a umeju da budu u preke naravi. Ipak, sa njima nikad nije dosadno, jer su ekscentrični, zabaviće vas s puno otkačenih priča iz njihovog života gde će naravno uvek naglasiti svoju glavnu ulogu.
Uživaoci u konjaku imaju gospodske manire
Konjak je prefinjeno kraljevsko piće koje je veoma zastupljeno u svim ugostiteljskim objektima i specijalizovanim prodavnicama. Njegova priča počela je u 18. veku kada vinari nisu baš uvek uspevali da prodaju vino i zato su bili primorani da ga skladište u burad. U buradima se vino kvarilo, a da bi smanjili gubitke krenuli su da ga destiluju i tim procesom su dobili novo žestoko alkoholno piće, koje su razblaživali sa vodom. Igrom srećnih okolnosti, što posebno raduje ljubitelje konjaka, jednom prilikom burad sa vinskim destilatom nije prevežen na vreme, pa je na pristaništu nastao konjak. Najpopularnija je velika četvorka, Hennessy, Remy Martin, Martell i Couorvoisier, čija su imena poznata ljubiteljima konjaka širom sveta, a postoji veliki broj manjih vrlo kvalitenih proizvođača. Iskusni znalci kažu kako se konjak ne pije, već se u njemu uživa i zato su se od davnina do danas zadržali rituali prilikom njegovog ispijanja. Opšte je poznata stvar kako su ljubitelji ovog prefinjenog pića vrlo obrazovani, umereni i moćni ljudi koji se najčešće bave politikom, privatnim biznisom i javnim poslom. Nikada nisu navalentni, imaju prave gospodske manire i najčešće se kao takvi veoma dopadaju suprotnom polu.
Ljubitelji ruma ekstravagantni
Rum je alkoholno nacionalno piće karipskih zemalja. Dobija se od šećerne melase, koja je ostatak u proizvodnji šećera iz šećerne trske, zatim se razređuje i dodaje kvasac radi fermentacije. Neki istoričari tvrde da su najbolje kuće ruma na Barbadosu, a mnogi su taj rum u 18. i 19. veku smatrali najkvalitetnijim. I sam predsednik Džordž Washington je za potrebe svoje kancelarije tražio samo rum sa Barbadosa. Ipak, teško je reći gde se proizvodi najbolji rum, jer skoro svaka država ima po nekoliko sjajnih proizvođača, te se na Kubi proizvodi Havana, na Jamajci su poznati Appleton Estate, Captain Morgan, na Barbadosu je popularan Mount Gay, u Porto Riku je čuveni Bacardi, a u Dominikani Brugal. Zato su osobe kojima je najomiljenije piće rum po pravilu stvorene da budu drugačije od ostalih ljudi. Oblače se ležerno, ne haju previše za tuđe mišljenje, vole zabavu i muziku, ali nisu preterani ljubitelj plesa. Obožavaju egzotična putovanja i sa njima kada ste u društvu nikad nije dosadno. Sa konzumentima ruma uvek su zagarantovane lude žurke. Ipak, budite oprezni, jer ako nemate njihov tempo i temperament brzo ćete se smoriti, pošto su to ljudi koji mogu da partijaju noćima i bez prestanka.
Ako volite rakiju, skloni ste zabavama
I na kraju, šlag na torti jeste omiljena rakija koju su pekli još u srednjovekovnoj Srbiji. Vladari iz doba Nemanjića imali su na svojim dvorovima lekare koji su se bavili destilacijom i time proizvodili nešto što podseća na današnju rakiju od grožđa, komovicu i travarice. Te vrste rakija su korišćene samo u svrhe lečenja, a tek mnogo decenija i vekova kasnije i kao stimulansi. Iako tačnih dokaza nema o počecima upotrebe žestokih alkoholnih pića u Srbiji, polovina 15. veka se uzima kao doba kada se javljaju u društvu. Rakija je tradicionalni srpski proizvod koji se dobija destilacijom voća. Svakako najpopularnija jeste rakija od šljive, a zatim tu je i rakija od dunje, kajsije, kruške, jabuke i grožđa. Ranije ju je svako domaćinsto peklo, a danas su mnogi „kućnu“ proizvodnju proširili i napravili destilerije. Rakija je samim tim sebi otvorila vrata ne samo na domaćem, već i inostranom tržištu. Destlerija Zarić, proizvodi rakije pod nazivom Kraljica, Nostalgija, Nirvana i Medena. Destilerija Tok je poznata po istoimenim rakijama, a tu si u destilerije Pruna i Promont koja proizvodi Preimer rakiju. Za osobe koje obožavaju rakiju kaže se da su pravi partijaneri, koji odlično podnose žestoka alkoholna pića i sposobni su da čitavu noć stoje na nogama usprkos konzumaciji rakije. Oni su i opasni ženskaroši, vole da dominiraju u društvu, a neretko se i hvale sa brojem partnerki. S druge strane dobri