KAKO DA DOĐETE DO KUPACA Kako da prodate rakiju

Pametan marketing je skup alata koji će vam, ako ih upotrebljavate zajedno, privući kupce i konzumente, ali i pomoći da prodate rakiju

Svedoci smo da se od početka godine pojavilo nekoliko web sajtova, koji zadnjih nekoliko meseci nude saradnju srpskim destilerima, nudeći im da se u nekom formatu predstave na tim sajtovima. Ništa tu ne bi bilo neobično, da nije vezano samo u nekoliko proteklih meseci ili maksimalno pola godine. Ukoliko znamo da do pre samo godinu dana nije postojala ni jedna ili samo jedna digitalna platforma na srpskom jeziku koja se bavila srpskim rakijama, onda jeste neobično ili bolje rečeno simptomatično.

Trend srpskih rakija

Šta nam govori pojava sajtova koji se preporučuju domaćim destilerijama, kao nezaobilazna tačka preko koje treba da se promovišu na srpskom digitalnom nebu? Govori nam da smo dobrano zakoračili u trend srpskh rakija i da preduzetnici u digitalnom formatu prepoznaju potencijalnu snagu ove mlade industrije. Takođe, govori nam i da se o srpskoj rakiji priča i da postoje temelji moderne srpske rakije, te da sledi nadogradnja. Govori nam i da se jedan broj srpskih destilerija u kontinuitetu promoviše na pretraživačima i da su Google algoritmi počeli da prepoznaju reč rakija i da je indeksiraju.

saznajte

Pravite svoje sajtove

Shodno tome i srpske destilerije, kojih danas ima više od 1000, trebalo bi ozbiljnije da se pozabave svojim pozicioniranjem na digitalnom nebu i da na taj način dođu do potencijalnih kupaca i mogućih konzumenata. Za ovaj vid promocije ne treba im niko, odnosno dovoljno je samo malo edukacije ili ulaganje u sopstvene sajtove i angažovanje stručnog lica koji će ih na mesečnom nivou ažurirati i voditi računa o njihovoj optimizaciji na pretraživačima. Mnogima ovo deluje strano i komplikovano, ali u suštini je vrlo jednostavno i svima dostupno.

Ali, sajt destilerije i dobro organizovana aktivnost na njemu neće privući kupce, ukoliko ne upotrebite dodatna znanja i veštine u marketinškim aktivnostima i na taj način kreirate pametan marketing. Šta je pametan marketing? Pametan marketing je skup alata koji će vam, ako ih upotrebljavate zajedno, privući kupce i konzumente.

Pametan marketing

Pametan marketing, kada su u pitanju srpske destilerije, podrazumeva da imate svoj sajt i da ga redovno ažurirate, da imate profile svoje destilerije na društvenim mrežama i da ih redovno održavate, da se optimizovano oglašavate na specijalizovanim posećenim sajtovima, da se oglašavate u specijalizovanim časopisima, da birano izlažete po festivalima rakije i da smišljeno ulažete na prodajna mesta, te da na svaki način pokušavate da izgradite lojalnost kod konzumenata. Deluje komplikovano i skupo, pa i nije, ako se zna šta ulaganje u pametan marketing može da donese.

Kako funkcioniše dobar sajt

Da bi sajt bio prepoznat od Google algoritama, mora da bude aktivan nekoliko godina, mora da bude dobro optimizovan, mora da se na njemu svakodnevno radi, mora da bude na dnevnom nivou ažuriran, mora da bude prepoznatljiv i deo medijsko-promotivnog paketa usluga. Takav sajt najjednostavnije treba da se posmatra kao veliki virtualni tržni centar, u koji se pravilnim tekstovima navode korisnici Google da klikom na pretraživaču uđu u njega. Kada uđu, smislenom optimizacijom i unutrašnjim linkovanjem bivaju usmeravani do dela gde će se susresti sa traženim proizvodom, biti animirani njegovim opisom, dobiti sve informacije o tom proizvodu, ali i tačan kontakt kome da se jave u vezi njegove kupovine.

Lajkovi ne prodaju rakiju

Jednu stvar uvek treba da imate na umu, a to je da uvreženo mišljenje većine destilera pogrešno, odnosno da je dovoljno otvoriti profile na Instagram-u i Facebook-u i imate marketing. Ali, rakija se ne traži na ove dve društvene mreže. Na društvenim mrežama žive samo lajkovi i ništa sem lajkova. Rakija se traži na pretraživačima i isključivo na pretraživačima, no i na pretraživačima nisu impresivni upiti za reč rakija.

Rakija se traži na Google oko 200.000 puta mesečno

Jednostavnom analizom Google dolazi se do podatka da je u proteklih godinu dana, odnosno od 01.05.2022. do 01.05.2023. godine, pretraživano na mesečnom nivou oko 200.000 puta 86 pojmova koji imaju veze sa reči rakija i rakijski brendovi. Ovo je izuzetno mali broj upita i on nam jasno govori da su konzumenti premium plemenite rakije u Srbiji limitirani i da ih ima jako malo. Od tih 200.000 ljudi, koji na mesečnom nivou traže nešto vezano za srpsku rakiju, samo se 20-30 odsto mogući kupci i konzumenti. Međutim, ovo nije mali broj ukoliko se dobrom optimizacijom usmeri na digitalnu platformu koja generiše najviše upita vezanu za reč rakija i rakijski brendovi. Da bi digitalna platforma ili sajt generisali veliki broj upita za pojedine reči, ona mora da postoji više godina i da se svakodnevno radi na njoj, te da je vrhunski SEO optimizovana. Takav sajt radi kao veliki virtualni tržni centar i ulaskom na njega, mogući kupac ili konzument pametno se usmerava do mesta gde će se smislenim tekstom animirati da se odluči da kupi tačno taj brend.

Budite na pravom putu

Sve navedeno može da nas navede na zaključak da smo ušli u trend srpske premium plemenite rakije, ali da destileri ne smeju da se uljuljkaju ovom činjenicom, jer iza nas su neki trendovi koji su za mnoge bili fatalni, jer su mislili da će se njihovi proizvodi po automatizmu prodavati. Pored kvaliteta, važan je nastup na tržištu, važan je marketing, ali i prodaja. Oni destileri koji shvate trenutak, upotrebe pametan marketing i smislenu prodaju, na dobrom su putu da se istaknu i da u vremenima koja su ispred nas zauzmu dobru poziciju i stvore lojanost kod kupaca i konzumenata. Danas se naziru obrisi takvih destilerija, koje razumeju trenutak i pravilan poslovni put, ali je pitanje da li će se zadržati na tom putu i shvatiti važnost dugoročno kreiranih interesa.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
U fokusu