DON JULIO Prva luksuzna tekila na svetu

Calix Don Julio

Brend tekile Don Julio je u vlasništvu grupe Diageo i osmi po redu najveći brend tekile u Sjedinjenim Državama

Don Julio tekile mnogi smatraju prvim svetskim brendom luksuzne tekile. Osnivač brenda, Gonzalez-Frausto Estrada, počeo je da se bavi proizvodnjom svoje tekile u ranoj mladosti. Nezadovoljan kvalitetom komercijalno dostupnih destilata od agave, koji su se tada prodavali, Don Julio je eksperimentisao u destilaciji i tokom celokupnog proizvodnog procesa tekile. Ideja mu je bila da dođe do savršenog recepta za tekilu.

Savršena tekila

Kako je bio na putu da stvori savršenu tekilu, logično je bilo da napravi i svoju destileriju, ali za to nije imao sredstava. Tada dolazi na ideju da pozajmi novac i otvori svoju destileriju. Nakon dobijanja pozajmice od lokalnog biznismena, Don Julio osniva svoju prvu destileriju 1942. godine, u gradu Atotonico El Alto, u državi Jalisko. Don Julio Gonzalez-Frausto Estrada je tada imao samo 17 godina.

Specifična aroma

Želeći da napravi revoluciju u industriji tekile, Don Julio je jasno definisao svoje prioritete – Kvalitet je uvek bio važniji od kvantiteta. Ideja je bila da se napravi proizvod koji ima specifičnu aromu i izgled kako bi se jasno izdvajao od konkurencije. Na taj način je Don Julio je želeo da oko sebe okupi lojalan krug kupaca.

Poseban uzgoj plave agave

Da bi to postigao, prvo i najvažije je bilo da smisli nov način sađenja plavih agava. Njegova ideja je bila da posadi plave agave, od kojih se pravi 100 odsto čista tekila, na lokaciji od koje se očekivalo da da kvalitetniju biljku. Za ovo je bilo potrebno kreirati nova polja i nove zasade, te potpuno druge obrasce sađenja. Ideja je bila da se sposobnost svake biljke  proširi do apsolutnog maksimuma, što bi dovelo do kvalitetnije biljke, a samim tim i najbolje sirovine. Don Julio je uspeo u svom naumu i rezultat toga je da su plave agave na njegovim zasadima, sedam do deset godina pre daju spremnu biljku za destilaciju, a što dodatno utiče na pojačan ukus tekile. Te i takve agave, kada dostignu odgovarajuću veličinu, kuvaju se 72 sata pre nego što budu odobrene za dalju obradu.

Posebno kreirana flaša

Budući da je po svemu želeo da se izdvaja, Gonzales je osmislio i drugačiji izgled flaša svoje tekile. Više je voleo da koristi male boce, umesto visokih, i to samo iz jednog razloga – Mala flaša na stolu omogućava da bolje vidimo svog sagovornika ili partnera u restoranu.

Danas, brend tekile Don Julio je u vlasništvu grupe Diageo i osmi po redu najveći brend tekile u Sjedinjenim Državama i jedanaesti u Meksiku.

Zlatne i srebrne medalje

Ova tekila nagrađena je dvostrukom zlatnom medaljom 2008. i 2011. godine, te  srebrnom medaljom 2012. godine, na Svetskom takmičenju alkoholnih pića u San Francisku.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
U fokusu