Negroni je koktel koji spada u klasike i sofisticirano piće duboko povezano sa italijanskim nasleđem i kulturom. Njegova jednostavna receptura savršenog ukusa, koju čine Campari, crveni vermut i džin, dozvoljava mogućnost da se lako prilagođava raznim recepturama i time inspiriše inovativnost i kreativnost barmena na globalnoj barskoj sceni
Campari, svetski popularni gorki italijanski aperitiv, sa svojom brilijantnom crvenom bojom, nastao je kao rezultat mešavine gorkog bilja, aromatičnih trava i voća. Specifični gorki ukus, u kojem se najviše ističe aroma narandže, njegov je već svuda prepoznatljiv zaštitni znak.
Tajni i originalni recept za Campari razvio je, 1860. godine, Gaspare Campari u Novari, u blizini Milana, u Italiji. Međutim, sam rast kompanije i početak izvoza desio se kada je njegov sin preuzeo posao i kao proizvod njegovog truda danas se Campari prodaje u više od 190 zemalja širom sveta.
Međunarodna asocijacija barmena uključila je dva Campari koktela na svoju listu klasičnih pića – „The Unforgettables”. Sa njihovim ulistavanjem, Americano i Negroni postali su jedina dva koktela u kojima je među sastojcima jasno naznačen određeni brend alkoholnih pića.
Više od 100 godina Negroni koktela
Sada već davne 1919. godine, u Firenci, u baru pod nazivom “Caffe Casoni” radio je barmen po imenu Fosco Scarselli, koji je jednog dana dobio veoma specifičan zahtev, koji je stigao od gosta – grofa Camila Negronija.
Ispijajući tog dana svoj koktel Americano, tražio je da mu barmen umesto uobičajene soda vode sipa dozu džina i da mu kao garniš, umesto kore limuna, stavi krišku pomorandže.
On tada nije ni bio svestan da je tim korekcijama koktela Americano kreirao receprutu za koktel koji je sad svi znamo kao Negroni.
Vest o njegovoj kreaciji se ubrzo proširila iz Firence preko cele Italije i nedugo nakon toga ljudi su počeli da poručuju Americano na Negronijev način, kada nova kreacija dobija ime Negroni.
Italijanski i svetski klasik
Negroni je koktel koji danas spada u klasike i sofisticirano piće duboko povezano sa italijanskim nasleđem i kulturom.
Njegova jednostavna receptura savršenog ukusa, koju čine Campari, crveni vermut i džin, dozvoljava mogućnost da se lako prilagođava raznim recepturama i time inspiriše inovativnost i kreativnost barmena na globalnoj barskoj sceni.
Kao što je sam Negroni sastavljen od tri sastojka, tako postoje i minimum tri razloga zašto je ovaj bezvremenski klasik dosegao popularnost koju ima – Lako se izgovara i pamti, jednostavne je recepture i odličnog je ukusa.
Danas, posle nešto više od sto godina, Negroni je još uvek jedan od najpopularnijih koktela koji se kreira po originalnoj recepturi.
Negroni week
“Imbibe magazine”, koji se bavi spirits & beverages industrijom, u saradnji sa Campari grupacijom, 2013. godine, dolazi na ideju da organizuju nedelju u kojoj će se slaviti jedan od najpopularnijih svetskih koktela. Ideja je bila da se pored obeležavanja Negroni koktela i širenja svesti o njemu, na ovaj način prikupljaju sredstva za pomoć najugroženijima svuda na svetu.
Trenutno ovaj događaj broji preko hiljadu registrovanih mesta gde se održava Negroni week i na taj način se obezbeđuje preko pet miliona dolara, koji se doniraju isključivo u humanitarne svrhe.
Tokom nedelje kojoj se ceo svet raduje i u kojoj se slavi istorija i održava nasleđe u barovima i restoranima širom sveta, kreiraju se jedinstvene recepture i varijacije na bazi originalne recepture koktela Negroni.
Na desetu godišnjicu Negroni week, 2022. godine, organizatori su objavili da će svake naredne godine birati jednog globalnog neprofitnog partnera iz organizacije Slow Food-u, koji se zalaže za održive i etičke pristupe u proizvodnji i potrošnji hrane.
Negroni week u Srbiji
Srbija je kao i veliki deo sveta na mapi Negroni week, koji se ove godine obeležava od 16. do 22.09.2024. godine.
G3 Spirits, kao distributer Campari grupe, ove godine se priključuje organizaciji i poziva sve barove i lokale da se priključe globalnom obeležavanju u čast Negroni koktela i da pokažu svoje umeće u kreiranju nesvakidašnjih ukusa i receptura.
Barmeni i miksolozi imaće priliku da se okušaju u ovogodišnjem takmičenju, gde će najbolji koktel dobiti nagradu – putovanje u Firencu, mesta rođena originalnog Negroni koktela. Tokom celog procesa, tokom Negroni nedelje i samog takmičenja, svim učesnicima na raspolaganju biće Nikola Vlahović, Brand ambasador Campari grupe za Srbiju.
Budite i vi deo Negroni week
Budite i vi deo svetske scene i svoju podršku iskažite uživanjem u koktelu Negroni, čime se priključujete podizanju svesti o globalnim problemima. Što više ljudi učestvuje u Negroni week, time su bolji rezultati. Možda vaše učešće u Negroni week zvuči kao suviše jednostavan čin da bi se napravila trajna promena, ali to je lepota ideje u koju organizator veruje.