DESTILERIJA JARDII Ekskluzivne barik rakije koje se odlično uklapaju u svetske koktele

Jardii

Oko šest hiljada litara šljivovice stari u aleksandrovačkim light tost barik buradima, dok oko tri hiljade litara jabuke zri u medium tost barik burićima

U Brusniku selu koje je smešteno u Timočkoj krajini, a u blizini Zaječara i Negotina, prostire se destilerija Jardii u kojoj proizvode prirodne kraft rakije vrhunskog kvaliteta. U ponudi imaju šljivu, jabuku, krušku i dunju – rakije koje ne sadrže aditive, niti veštačke arome, a prevenstveno su namenjene konzumentima na EU, američkom, odnosno kanadskom tržištu. Osnivač destilerije je Nenad Perić, kojem je u anamet ostavljena zemlja od predaka koji su se nekada davno bavili proizvodnjom vina. Zbog toga se i destilerija Jardii, što u pravodu na srpski znači Vrt, nalazi na mestu gde se ranije kontrolisalo vino iz čitavog okruga. Kada su kreirali ovaj brend, cilj im je bio da proslave nasleđe regiona u smislu njegove kulture alkoholnih pića i da predstave svetu najfinije voće sa ovih prostora.

Od vina do kvalitetne rakije

– Timočka krajina poznata je po vinovoj lozi i tradicionalnom pravljenju odličnog vina. U pojedinim selima u blizini Negotina i danas postoje pimnice u kojima se čuva vino. Rajačke su najpoznatije i zaštićene su kulturno dobro od posebnog značaja. Zbog svega toga sam rešio da na ovom mestu otpočnem proizvodnju rakije i to odličnog kvaliteta kako bi naš brend što bolje prezentovali u inostranstvu – priča Perić.

S obzirom na to da je nasledio 15 hektara zasada voća, rešio je da od njega napravi vrhunski završni proizvod, odnosno kvalitetnu rakiju, gde maksimalno poštuje svaki stepen proizvodnje. Naime, Nenad ništa ne prepušta slučaju te veoma vodi računa o tome kada je berba voća, na koji način se ono pere i prerađuje, kako se destiluje, a kasnije i peče.  Za pranje voća koriste barboter, a takođe imaju i kazane na struju što znači da u svakom momentu kontrolišu temperaturu destilata.

Jardii

Srpska rakija u koktelima iz Monaka

Destilerija Jardii sarađuje sa nekoliko kompanija u Americi i Kanadi, s kojima kroz sasvim novi način predstavljaju srpski proizvod i to najčešće kroz miksanje koktela, dok im se strateški marketing bazira na noćne klubove, a sve zarad privlačenja mlađih konzumenata. Kao primer dobre prakse, Perić navodi i hotel Fairmont, koji se nalazi u Monte Karlu u Monaku, gde su od njihovih rakija napravili specijalne koktele za svoje goste. Zapravo, Nenadova želja je da se srpska rakija predstavi sasvim drugačije i da se konzumentima pokaže kako i ona može da se konzumira na različite načine.

Barik šljiva ponos destilerije

Inače, valjalo bi napomenuti da se u destileriji proizvode barik rakije gde šljiva odležava u light tost barik buradima i sadrži 40 odsto alkohola, ukus joj je prefinjen voćni i idealna je u koktelma i šotovima. Jabuka zri u medium tost barik burićima i poseduje voćni i slatkast ukus. S druge strane, rakiju od dunje odlikuje jedinstven i intenzivan miris, a ona je pri konzumaciji veoma glatka i izrazito ukusna i aromatična. Njihova rakija od kruške ima osvežavajući i umereno sladak ukus i poslužuje se ohlađena, a može da se koristi i u koktelima.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
U fokusu